Toto sú staršie hry, z ktorých sa mohol stať e-šport, ale doba im nepriala

E-šport je fenomén najmä posledných rokov. Denne zabáva milióny fanúšikov a neustále narastá na popularite. Okrem zábavy poskytuje spoločnostiam priestor na propagáciu. Stávkové spoločnosti pri ňom umožňujú svojim klientom uzavierať stávky na e-športové podujatia. V tomto článku sa pozrieme na hry, ktoré v časoch svojej najväčšej slávy mali popularitu hodnú e-športu, avšak tento trend ešte nebol populárnym, preto sme sa ich v ligách nedočkali.

UNREAL TOURNAMENT

Unreal Tournament bola prakticky prvá hra, ktorá dokázala vytvoriť predstavu o platených turnajoch v počítačových hrách. Z klasických herných módov "Capture the flag" a "Onslaught" neskôr ťažili hry ako Overwatch a Paladins. Tímovými strieľačkami sa mohli inšpirovať aj vo Valve (hry vychádzali približne v podobnom čase). Unreal Tournament je žáner strieľačky, ktorý bol vo svojej dobe prelomový a keby bol fenomén e-športu v dobe vydania rozvinutejší, určite by medzi takýmito hrami nechýbal.

*Zdroj: youtube.com

CAROM 3D

Carom 3D bola biliardová simulácia vyvinutá spoločnosťou NeoAct v roku 1999. Jej popularita stúpala ruka v ruke s popularitou športu Snooker, ktorý je obľúbený hlavne v Británii a Ázii. Táto biliardová hra získala popularitu hlavne v Kórei a Brazílii, čo svojím spôsobom vytvorilo podhubie pre profesionálnu scénu v daných krajinách.

Úspech hry si všimla aj spoločnosť Samsung, ktorá do tejto on-line hry investovala kúpou reklamného priestoru v samotnej hre. Za vrchol popularity hry môžeme považovať World Cyber Games v roku 2004, kde sa nachádzala Carom sekcia aj s turnajom o prizepool. V roku 2013 hra svoje servery vypla, nakoľko vývojári videli príležitosť v on-line pokri a podobných projektoch.

*Zdroj: carom3d.en.softonic.com

CRASH TEAM RACING/MARIO KART

Fenomén hier na Playstation Crash Bandicoot pozná snáď každý. Po úspešnej sérií plošinoviek sa vývojári z Naughty Dog rozhodli uviesť na trh preteky na mini-kárach s rôznymi špeciálnymi schopnosťami. Každá postava mala svoje vlastnosti a okrem toho počas pretekov aj zbierala zbrane, ktoré počas pretekov mohli pretekári použiť.

Podobným smerom sa uviedla aj hra Mario s titulom Mario Kart, podobné preteky uviedla aj klasická hra Moorhuhn od nemeckých vývojárov. Samotný koncept bol veľmi zábavný a je škoda, že v dnešných technologických časoch sa žiadnemu vývojárovi "nechce" do vývoja tohto konceptu v on-line móde.

*Zdroj: allegro.pl

WORMS 3D

Ďalšou klasikou s potenciálom zabodovať v multi-player móde a následne e-športe bola hra Worms 3D. V malých mestách a počítačových herniach v časoch najväčšej slávy tohto žánru sme boli svedkami turnajov, prípadne súbojov medzi kamarátmi. Zrejme by bola ťahová strieľačka v dnešnej dobe pre diváka nudná, avšak v časoch najväčšej slávy v dnešných technologických podmienkach mohla osloviť svoju fanúšikovskú základňu.

*Zdroj: store.steampowered.com

HEROES OF MIGHT AND MAGIC

Ťahová stratégia Heroes Of Might And Magic patrí pre fanúšikov stratégií medzi klasiku. Vývoj a popularita hier stratila svoje tempo príchodom piateho dielu a neskoršie pokračovania už nedokázali udržať fanúšikovskú základňu, ktorá ostala verná tretiemu a štvrtému dielu tejto hry.

Vzhľadom na dávnu popularitu tohto titulu si dokážeme predstaviť, že by bol tento titul free-to-play s mikrotransakciami. V Poľsku v menšom meradle je táto hra e-športom, avšak viac-menej ide skôr o streamy najvernejších hráčov o nízke prizepool-y.

*Zdroj: store.steampowered.com

Zdroj náhladového vizuálu: Blog / Epic Games