11. 11. 2025

Slovenský basketbal mieri vysoko - nová éra s energiou, štýlom a ambíciou

Slovenská basketbalová asociácia (SBA) vstupuje do novej éry. S cieľavedomou stratégiou, sviežou vizuálnou identitou a jasným sloganom „Mierime vysoko“ sa chce slovenský basketbal zaradiť medzi najvýraznejšie témy domácej športovej scény.

Generálny riaditeľ spol. TIPOS Michal Hutník so slovenskými basketbalovými reprezentankami. (Foto: TIPOS)

Za iniciatívou, ktorá vznikala deväť mesiacov, stojí tím odborníkov a tvorcov, ktorí dali basketbalu moderný mestský charakter a energiu, akú si zaslúži. Nový vizuál navrhli špičkoví dizajnéri Pavol Kyselica a Matej Špánik, ktorí stoja aj za dizajnom reprezentačných dresov a kolekciou atraktívneho merchu. Dominantným prvkom je šípka smerujúca nahor, symbolizujúca ambíciu a odkaz na Slovensko - SK v slove baSKet. „Nechceme, aby basketbal bol len športom. Chceme, aby sa stal témou, ktorá bude rezonovať naprieč spoločnosťou. Naše ciele sú vysoké, od veľkých šampionátov na Slovensku až po účasť 3x3 tímu na olympiáde,“ hovorí marketingový manažér SBA Vladimír Janček.

Marketingový manažér SBA Vladimír Janček. (Foto: TIPOS)

Prezident SBA Michal Ondruš dodáva, že nejde len o vizuálny rebranding, ale o dlhodobý záväzok. „Chceme zasiahnuť celú basketbalovú komunitu, najmä deti a mládež. S novou identitou Mierime vysoko nielen ako sloganom, ale aj ako životným postojom,“ uviedol šéf slovenského basketbalu.

Prezident SBA Michal Ondruš a generálny riaditeľ TIPOSu Michal Hutník. (Foto: TIPOS)

Iniciatívu oceňuje aj legenda slovenského basketbalu Natália Hejková, podľa ktorej je to dôležitý krok vpred. „Zviditeľní basketbal a pomôže pritiahnuť mladú generáciu,“ uviedla slávna hráčka a trénerka.

Basketbalistka v novom reprezentačnom drese. (Foto: TIPOS)

Silný impulz pre slovenský basketbal prináša práve spolupráca s TIPOSom, najväčším podporovateľom športu na Slovensku. Národná lotériová spoločnosť sa stala titulárnym partnerom najvyšších domácich súťaží TIPOS Slovenskej basketbalovej ligy a TIPOS Extraligy žien a podporuje aj reprezentáciu. Na predstavení novej stratégie bol aj predseda predstavenstva a generálny riaditeľ TIPOSu Michal Hutník, ktorý predstaviteľom Slovenskej basketbalovej asociácie zaželal, aby dosiahli svoje vysoké ciele a aby sa im darilo.

Nové dresy dostane aj slovenská mužská basketbalová reprezentácia. (Foto: TIPOS)

Nová éra slovenského basketbalu má teda jasné kontúry: moderný dizajn, silné partnerstvá, ambiciózne ciele a energiu, ktorá spája šport, kultúru aj komunitu. Lebo slovenský basketbal má jasný smer - mierime vysoko.