17. 6. 2025
V júni Slovensko hostí Majstrovstvá Európy vo futbale hráčov do 21 rokov. Zároveň mal 13. 6. 2025 v STVR premiéru jedinečný slovenský dokumentárny film o legendárnom futbalistovi a trénerovi Jozefovi Venglošovi – „JOE THE FIRST“. Pre športového fanúšika je takáto kombinácia príbehu futbalovej legendy a aktuálneho dobrodružstva vychádzajúcich futbalových hviezd určite zaujímavá a obohacujúca. V jednom čase sa tak snúbi minulosť a budúcnosť slovenského futbale.
Ako legendu slovenského futbalu vníma hráč stelesňujúci budúcnosť domácej reprezentácie Sebastian Nebyla? Talentovaný mladý hráč sa stal tvárou novej kampane na kurzové stávky TIPOSBET. Ako sa cítil pred kamerou a čo pre neho znamená podpora zo strany spoločnosti TIPOS, nám prezradil v čase prebiehajúcich Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov v krátkom rozhovore.
• Čo by ste povedali na to, keby sa medzi vašich trénerov počas kariéry zaradil Jozef Vengloš?
„To by bola obrovská česť. Pán Vengloš bol legenda, človek s obrovským rešpektom vo futbalovom svete. Keby ma viedol počas kariéry, určite by som sa veľa naučil. Takíto ľudia vedia hráča nielen trénovať, ale aj formovať ako osobnosť.“
• TIPOS sa podieľal partnersky na vzniku filmu „JOE THE FIRST“ o legendárnom Jozefovi Venglošovi. Národná lotériová spoločnosť je v prvom rade známa ako najvýznamnejší podporovateľ slovenského športu takmer na všetkých úrovniach, nevynímajúc mladé talenty. Čo pre vás TIPOS znamená?
„Pre mňa je TIPOS symbolom podpory slovenského športu. A nielen toho vrcholového, ale aj mládežníckeho. Je skvelé, že nezabúdajú ani na legendy ako Jozef Vengloš. Takáto kontinuita a rešpekt k histórii je podľa mňa veľmi dôležitá.“
• Uplynulú sezónu ste mali celkom vydarenú a úspešnú. Preto niet divu, že sa vám venovalo viac pozornosti, viac objektívov, viac záujmu. Ako ste vnímali záujem TIPOSu, aby ste sa stali hlavnou postavou v jeho kampani?
„Bolo to pre mňa prekvapenie, ale veľmi príjemné. Beriem to ako ocenenie mojej doterajšej práce a zároveň ako výzvu – byť tvárou značky, ktorá podporuje šport, je zodpovednosť. TIPOS verí v mladých a ja si vážim, že ma vidia ako niekoho, kto môže inšpirovať.“
• Na natáčaní ste mali okolo seba úplne iný tím, ocitli ste sa v úplne inej role - na začiatku ako neznámy, na konci už ako známy hráč, ktorému všetci fandia. Cítili ste sa aspoň na chvíľku už ako hviezda?
„Priznám sa, bol to nezvyčajný zážitok. Na ihrisku som zvyknutý na svoj tím a svoj výkon, ale tu to bolo úplne iné. Nové prostredie, kamery, štáb – chvíľami som si naozaj pripadal ako niekto známejší, než v skutočnosti som. Bolo to príjemné, ale zároveň mi to pripomenulo, že všetko je ešte len na začiatku. Tá podpora na konci spotu bola úžasná – človek cíti, že aj mimo ihriska môže inšpirovať a zaujať.“
• TIPOS trošku popustil uzdu kreatíve a vzišiel z toho zaujímavý koncept s obsahom, vtipu a nápadu. V hlavnej úlohe ste sa sám predviedli ako vychádzajúca hviezda. Ako sa vám pozdáva kampaň a jej koncept, ktorý charakterizuje myšlienka „ak ich ešte nepoznáte, tak teraz ich spoznáte“?
„Ten nápad sa mi veľmi páči – má to energiu, myšlienku aj humor. Kampaň ukazuje, že za každým športovcom je príbeh a že aj „neznámi“ môžu byť veľmi rýchlo „známi“, keď dostanú priestor. Slogan „Ak ich ešte nepoznáte, tak teraz ich spoznáte“ podľa mňa vystihuje presne to, čo prežívame ako mladí hráči. Som rád, že som mohol byť súčasťou takejto kampane.“
• Reprezentujete „mladú krv“ v slovenskom športe, mladé, a teda budúce hviezdy, ale aj športovcov, na ktorých aj TIPOS v nemalej miere sústreďuje svoju pozornosť a podporu. Čo by ste odkázali svojim rovesníkom – nasledovníkom? Ako majú zaujať a zúročiť svoj talent pre budúce úspechy, ktoré potrebuje aj slovenský šport?
„Nikdy sa nevzdávajte, aj keď to nie je jednoduché. Dôležitá je disciplína, pokora a vytrvalosť. Nie vždy ide všetko podľa plánu, ale ak veríte vo svoje schopnosti a makáte každý deň naplno, výsledky prídu.“